stół / Easter decoration



















Jak zaaranżować stół Wielkanocny.

Nakrywanie do stołu jest bardzo twórczym zajęciem. Czasem potrzeba się nagłówkować (: Przeważnie brakuje nam krzeseł, albo długości stołu, albo coś się stłukło i nie ma kompletu, a obrus ma plamę, która się nie spierze. I w sumie to jest najfajniejsze, że spotkania domowe przy stole to nie są te sztywne przyjęcia gdzie wszystko musi stać od linijki. W domu możemy zabawić się w oryginalne ozdoby ręcznie tworzone, niekoniecznie doskonałe. Możemy poplamić obrus, który tak na serio jest starym, bawełnianym prześcieradłem. I możemy pośród posiadanej zastawy zmiksować niezły komplet, a pośród sztućców stworzyć swoją kolekcję.

Dziś prezentuję Wam moją wersję stołu Wielkanocnego. Bardzo prosta aranżacja. Biel i nuta złota. I odrobina natury.
Na stole króluje śnieżnobiała, piękna porcelana /klik/ Astra Złota Wstęga /pisałam o niej /tutaj/
Moim obrusem stało się stare, bawełniane prześcieradło, bez prasowania.
Moja babcia z pewnością odpowiednio to skomentuje. I będzie śmiech.
Zamiast papierowych serwetek na stole zaistniało lniane, szare płótno, które pocięłam w kwadraty.
I oczywiście babcia skomentuje, że wiszą niteczki. To doda smaku naszemu spotkaniu (:
Na stole świętują wyłącznie białe jajeczka. Ale przecież każdy z gości przynosi swoje pisanki, więc nudno nie będzie. Ważne, by każde jajeczko było święcone.
Będzie też biały baranek, ale póki co baranek stracił głowę, bo był z cukru...
Na stole pojawią się stokrotki i margerytki, bazie i zieleniejące gałązki brzozy.
Na każdym talerzu jajeczko w ręcznie wyplecionej podstawce z brzozowych gałązek.
W salaterkach i na paterach smaczne szyneczki, święcone kiełbaski, chrzanowa sałatka, chleb pieczony w domu, chałka...

Jestem bardzo ciekawa jak podoba się Wam taka aranżacja stołu. Jakie są Wasze pomysły na Wielkanocne menu...

Uściski
iszart




Na zdjęciach:
zestaw herbaciany Ćmielów Astra Złota Wstęga /klik/

Komentarze

  1. bardzo mi się podoba :)
    co do obrusu i serwetek , niestety starsze pokolenie tak mam musi być jak z pod igły ;)))

    a co to za sałatka chrzanowa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka chrzanowa to ostry chrzan ze słoiczka, gotowane jaja i starte, śmietana lub jogurt naturalny, majonez, sól, pieprz, kukurydza z puszki. My uwielbiamy (:

      Usuń
    2. dziękuję , ja robię tylko jajaka i chrzan starty świerzy i majonez z jgurtem , Twoją wersję wypróbuję :)

      Usuń
  2. Prostota zawsze się wybroni. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, dekoracje lniane fajne ...podoba mi się porcelana ...tradycja to jest to ...pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyka :) którą lubię :) A do zaparzania smacznej i zdrowej herbatki warto użyć smacznej i zdrowej przefiltrowanej wody :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie, elegancko i uroczyście:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna dekoracja :) Jeszcze do tego rodzinka, która ożywi święta i mamy idealną Wielkanoc. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz bardzo piękną zastawę stołową. Koniecznie muszę sobie podobną sprawić, bo moja obecna jest już bardzo stara i straciła sporo na wyglądzie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Elegancko to wygląda, chciałbym, żeby każdy miał tak zorganizowany stół, ale to niestety niemożliwe :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczna zastawa, chętnie sobie taką sprawię. Tak z innej beczki to doradzałbym zmianę czcionki na blogu, bo ciężko się czyta

    OdpowiedzUsuń
  10. Te złote wstawki bardzo dobrze się prezentują i nadają temu stołowi tego właśnie stylu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

DZIĘKUJĘ, że pozostawiasz ślad w postaci komentarza...iszart

Zobacz także...