ZUPA POMIDOROWA Z PARMEZANEM



Kochani - dziś opowiem Wam o naszej ulubionej zupie pomidorowej.
Latem i jesienią pomidory mamy swoje. I wtedy zupy wychodzą najlepsze.
Ale nawet zimą nie potrafię sobie odmówić tego smaku.
Wspieram się wtedy sosem Barilla Basilica.
Kupuję go chyba w Lidl. I używam do wielu potraw. Między innymi do domowej pizzy, spaghetti czy jako dodatek do pomidorowych sosów.
Czytałam etykietę tego sosu i nie znajduję w nim żadnych dziwnych dodatków, konserwantów i barwników. I faktycznie sos ten nie ma nic wspólnego z przecierami pomidorowymi, które dawniej używałam przy gotowaniu pomidorowej zupy. Ma wyjątkowy smak.
Postanowiłam się z Wami podzielić moim przepisem. Wymyśliłam go sama, choć zapewne już gdzieś ktoś taki przepis też sobie wyczarował.
Ja tworzę wyjątkową zupę krem pomidorową z parmezanem.
Polecam Wam.
My ją po prostu uwielbiamy.

Ważne jest też to, że do tworzenia zup używam stworzonego samodzielnie bulionu warzywnego /zamiast kostek rosołowych naszpikowanych glutaminianem sodu/.
Być może znacie przepis na stworzenie takiego bulionu.
Jeśli nie - to napiszcie w komentarzu,
Zrobię o tym osobny wpis.

Jestem miłośnikiem sprzętu thermomix. I co dzień gotuję w nim lub przygotowuję produkty do kolejnych dań. Ale dziś zaprezentowany przepis opisałam tak, aby mogły wykonać go osoby nie posiadające tego sprzętu. Potrzebny będzie natomiast blender oraz tarka do warzyw.
Zapraszam na przepis.
















ZUPA POMIDOROWA KREM Z PARMEZANEM

Składniki:
  * ząbki czosnku 1-2 szt
  * cebula pokrojona 50g
  * oliwa 30g
  * pomidory 600g
  * sos pomidorowy Basilica 200g
  * woda 500g
  * łyżeczka płaska cukru
  * sól
  * łyżeczka kopiata bulionu warzywnego
  * parmezan starty 20g
  * pietruszka obrana 20g
  * seler obrany 20g
  * pieprz do smaku
  * oregano suszone łyżeczka
  * pietruszka liście z gałązki
  * bazylia liście świeże 5 szt
  * jogurt typu greckiego 100g

Wykonanie:
  Czosnek i cebulę siekamy drobno i dusimy kilka minut na oliwie lub maśle.
  Pokrojone pomidory, pietruszkę i seler - ścieramy ze sobą drobno /malakser, tarka/ i zalewamy wodą. Dodajemy cebulę i czosnek zeszklone. Doprawiamy odrobiną soli, pieprzu, oregano, cukrem i bulionem warzywnym /zastępuje on kostkę rosołową/. Dodajemy sos Basilica. Zalewamy wodą. Gotujemy na wolnym ogniu 20min, mieszając często. Gdy zbyt gęste - dolewamy odrobinę wody.
  Gdy masa będzie ugotowana dodajemy jogurt grecki, bazylię i liście pietruszki. Gotujemy jeszcze około 3 minut. Po ugotowaniu zupę ścieramy na gładką konsystencję blenderem.
Serwujemy w miseczkach z grubym makaronem. Posypujemy parmezanem i dodajemy dwa skrojone pomidorki koktajlowe i listki bazylii.

Smacznego!
iszart









Komentarze

  1. ... mniam, pomidorowa dawno nie gościła na moim stole ... wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Temperatura na zewnątrz chłodna to jak dla mnie taka gorąca zupa na obiad jak znalazł ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie! Muszę wypróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wielkim wrażeniem Twojego stylu i zdjęć, które wykonujesz. Strasznie mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja bym chętnie zgłębiła przepis na ten bulion warzywny :) Zdaje się być dobrą podstawą do wielu zup. Jeśli to nie kłopot i podtrzymujesz obietnicę, chętnie o nim poczytam w Twoim wpisie :) Zupa wygląda smakowicie i - co ważne - jest bez mięsa :) Czekam zatem na przepis na bulion. Uściski i pozdrowienia, MM

    OdpowiedzUsuń
  6. Pogoda się trochę zepsuła i aż by się zjadło takie rozgrzewające cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zupę pomidorową, muszę koniecznie przetestować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia niczym wyjęte z książki kucharskiej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis! Już wiem co zrobię dzisiaj na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wielką ochotę wypróbować przepis. Może uda mi się w najbliższym czasie, jak tylko skończę egzaminy.
    Niesamowicie wiele pasji wkładasz w tego bloga. Zdjęcia okraszające każdy z przepisów są po prostu cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm... wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie to włoskie trochę, ale może tak mówię przez te zioła. Tak czy siak, wygląda smakowicie, a i zdecydowanie się zgadzam - tylko bulion warzywny, a nie jakieś tam kostki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zupa wydaje się być naprawdę prosta. Dlatego też spróbuję zrobić ją jeszcze dziś.

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie muszę spróbować *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda smakowicie - uwielbiam parmezan!

    OdpowiedzUsuń
  16. Niby taka zwykła zupa a może zyskać 2 życie :p

    OdpowiedzUsuń
  17. Czegoś takiego nie jadłem jeszcze. Myśle, że warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysł, sam bym chyba na niego nie wpadł pomimo to, iż zawsze kieruję się zasadą "Im więcej sera, tym lepiej". Teraz, aż mnie zaczyna korcić, aby dodawać parmezan do wszystkich zup. Ciekawe, jakie będą tego efekty :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Pomyślec ze mam 30 lat a jeszcze nie jadłem parmezanu lol jak dzieci podrosna trzeba zabrac sie za gotowanie!

    OdpowiedzUsuń
  20. rewelacja ten blog :) że też wcześniej go nie znałem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. super taka zupa pomidorowa a dla zabicia czasu lapcie ciekawa stronke tutaj http://strefa.biz/

    OdpowiedzUsuń
  22. Podobną zupę jadłam na swoim wieczorze panieńsko-kawalerskim (udaliśmy się na niego razem z przyszłym mężem) - potem był jeszcze masaż erotyczny dla par. Polecam takie zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow wygląda po prostu świetnie. Jutro zabieram się za odtworzenie tego dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię zupę pomidorową, Twojego przepisu jeszcze nie próbowałem, ale z doświadczenia podpowiem, że jako zakąskę fajnie jest podać grzanki z oliwą ;) To doskonale pobudza apetyt gości czekających na obiad;)
    Pozdrawiam Janek - skup aut Śląsk

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda to wyśmienicie - będziemy musieli wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Interesujący blog. Zawiera ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  27. Blog jest po prostu genialny. Mam nadzieje, że dodasz niebawem jakiś ciekawy wpis, który zainteresuje mnie.

    OdpowiedzUsuń
  28. No i zrobiłem się głodny :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Zupa pomidorowa to jedno z moich ulubionych dań. Na pewno wypróbuję ją również w powyższej wersji.
    https://ux.marszalkowski.org/wywiady-poglebione/

    OdpowiedzUsuń
  30. Połączenie parmezanu z pomidorami zawsze się sprawdza. Uwielbiam dodawać go do zupy lub sosu bolońskiego.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda obłędnie, niemalże czuję jej zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Najlepsza zupa pomidorowa jaką miałam okazje jeść, dzięki za przepis byłą pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  33. Parmezan pasuje do zupy, oj pasuje :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawy smak ale chyba jednak wole standardowy smak zupy pomidorowej bez śmietany i z dodatkiem kropelki tabasco :3 https://www.wyslijkwiaty.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Zupa pomidorowa, samo zdrowie jak rzekła moja babcia. Znakomicie przyprawiona, z dobrymi przecierami smakuje jak życie!

    OdpowiedzUsuń
  36. Robię tak samo pomidorową, dla mnie najlepszy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  37. Zupa pomidorowa jest najlepszą zupą na świecie. Nie rozumiem ludzi, którzy nią gardzą.

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo ładne zdjęcia i świetny przepis. Liczę na więcej przepisów zup. Może warto dodać jeszcze kaloryczność potraw? Myślę, że zachęciłoby to więcej osób do przeglądania bloga.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wspaniałe zdjęcia, dopełniają moc i dopełniają profesjonalizm postu. Co do przepisu, pomidorowa jest moją ulubioną potrawa. Z pewnością skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo ładne zdjęcia, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  41. Dzisiejszy obiad to perfekcyjnie ugotowana zupa pomidorowa - prosta, ale zawsze pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  42. Wyszło bardzo smacznie. Szczególny szacunek za zdjęcia, ich styl jest bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

DZIĘKUJĘ, że pozostawiasz ślad w postaci komentarza...iszart

Zobacz także...