smak chleba, smak życia

 
Takie moje...
Uwielbiam słonecznik prażony
I chleb ze słonecznikiem...
 
Ale najlepszym rarytasem
jest świeży chlebuś z masłem
posypany ciepłym, prażonym słonecznikiem...
 
Ten zapach i smak...
 
Ciepłe mleko lub kakao.
 
Chlebuś piekłam sama.
 
Masło - robi moja babcia...
Ma ponad 80 lat i swoją krówkę Malinkę...
Ciężko jej czasem, ale to jej osobisty świat.
Poranne i wieczorne pasienie Maliny...
Czytanie książek...
Takich ludzi już nie ma...już się ich nie spotyka...
Taka "staruszka z pasją".
Ale z ogromnym bagażem doświadczeń i cierpienia.
 
...
 
Czy tacy ludzie znają odpowiedź
na czym polega sens naszego życia ?
Jakie życie ma zapachy, smak, kolory...
I ile warte jest to z czym się "szarpiemy"
od świtu do nocy ?
 
...
 
W tym - zbliżającym się - tygodniu
postarajmy się przesiać - jak mąkę
to co ważne od tego co nami "szarpie".
Ja sobie tego szczerze życzę.
 
Smacznego życia :)
 
iszart
 
 
 
 
 

 



 




Komentarze

  1. Pięknie napisane, pięknie pokazane. :) Dobrego nowego tygodnia....spokojnego, choć tyle się wokół dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie napisałaś. Przesiewania ważna sprawa, żeby świat nie zniszczył w nas tego co piękne i ważne. Babcia z którą można porozmawiać o jej historii życia to skarb. : )

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, warto zastanowić się, co tak naprawdę dla nas w życiu ważne... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre życzenia na ten tydzień :) Spełnienia zatem i wytchnienia.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym cały bochenek takiego chlebka z domowym masełkiem! Takich ludzi, jak Twoja babcia jest jeszcze troszkę, ale niestety co raz mniej. Spieszmy się przejąć trochę ich mądrości! Pozdrowienia dla Ciebie i dla Babci!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mocne słowa i piękne zdjęcia do tego. Wielu wartościowych myśli i rzeczy w tym tygodniu życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja jeszcze tak nie nie jadłam i muszę to szybko nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny post. O mądrości osób starszych. Zawsze mnie porusza ich życie, zmaganie z codziennością i mądrość życiowa. Ostatnio wynotowałam sobie z książki takie zdanie:
    " Nie od dziś wiadomo, że młodzi mają swój sposób myślenia (..) logiczny, ale nie poparty doświadczeniem. Starsi z koli dysponują mądrością, ale brak im już czasu, by zdobytą wiedzę wprowadzać w życie". "Podarunek" Krystyna Mirek

    Pozdrawiam ciepło
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

DZIĘKUJĘ, że pozostawiasz ślad w postaci komentarza...iszart

Zobacz także...