Ilość gości na stronie:

26 lutego 2013

DONICZKA Z GIPSOWĄ KORONKĄ ORAZ ... PĘDZLE DO DECOUPAGE


Witam Was serdecznie

W tym poscie zaserwuję Wam pewien pomysł na doniczki.
Pomysł zaczerpnęłam z internetu, potem widziałam go w jednym z czasopism o wnętrzach...
Dla chętnych, co nie znają tego pomysłu - instrukcja na końcu postu.


Doniczki ozdobione gipsową koronką.

W tym roku w moim domu następuje masowa produkcja doniczek i osłonek.
Bo szykuję się na inwazję roslin doniczkowych, które "zaleją" moje cztery kąty :)
 Uwielbiam białe, proste doniczki, takie, które nie przytłaczają swoją urodą roslinki, która w nich mieszka.

Oto moje nowo-wyprodukowane doniczki.



Transfer płynem CarPlan - udany z najmniejszymi szczególikami.
Grafiki na obydwu doniczkach - mojego pomysłu (możecie je znaleźć do pobrania pod etykietą "Grafiki do pobrania")


No i ona - gipsowa koronka...



A z okazji zbliżającej się wiosny i Świąt Wielkanocnych - do doniczek dołączyły gratisy w postaci "jajecznych" tabliczek.
Drewniane, bejcowane, pobielone i przetarte.
Na koniec prosty transfer i 4 warstwy matowego lakieru.




OZDOBIENIE DONICZKI GIPSOWĄ KORONKĄ

Jak wykonałam moje doniczki ?!

Pomalowałam glinianą doniczkę akrylową farbą Decoral "Babie Lato"

Przygotowałam niewielką ilosć zaprawy gispowej (gips z wodą)

Odmierzyłam długość koronki, wymoczyłam ją w gipsie i odsączyłam jak sznurek z wody


Mokra, zagipsowana koronka łatwo przykleja się do doniczki - należy tylko pilnować by założyć ją równo. Schnie 12 godzin. Następnie ozdobiłam doniczkę transferem i całość polakierowałam 4 razy matowym lakierem.

Tak wyglądały moje doniczki po wyschnięciu koronki i przed transferowaniem.




A na deser tego postu - słów kilka o pędzlach...

 CZŁOWIEK SIĘ UCZY CAŁE ŻYCIE !

Dlatego nie smiejcie się ze mnie, proszę (bo decoupage zajmuję się zaledwie od 3 miesięcy i jestem zielona) !
Uczę się decoupage sama, powoli, mozolnie, na własnych błędach...
Wiem do jakiego ideału dążę....

Po drodze spotykam przystanek - PĘDZEL !

Tak - sprawa oczywista.

Ale bywa, że nawet sprawy oczywiste nie są oczywiste i trzeba do nich "dotrzeć".

Ostatnio odkryłam przyczynę dobrej powłoki lakierowej na swoich pracach - pędzel do farb akrylowych (zdjęcie nr 2).

Delikatny jak puszek.

Na zdjęciu nr 1 zas widać - jakimi "grabiami" próbowałam zaorać moje decoupage...

nic dodać - nic ująć


Zdjęcie nr 1

Zdjęcie nr 2

Zdjęcie nr 3


Pozdrawiam

iszart



25 komentarzy:

  1. Doniczki wyglądają super. Koronka do gipsu- kto by pomyślał. Efekt super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne doniczki:) Moje kwiaty już zielenieją z zazdrości:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doniczki jak marzenie!!!
    super pomysł z tą koronką - baaaaaardzo mi się podoba:-)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! great! podobają mi się takie białe ;))))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne te doniczki!!! :) Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł z koronka :) , dzięki za wskazówki zwłaszcza te z pędzlem ;)
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  7. Izuś rewelacyjne doniczki, piękne, takie delikatne i inne!!! Kwiatuszkom będzie się dobrze rosło!!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Baardzo ladnie wygladaja te twoje doniczki :) Koronka pieknie sie na nich prezentuje :) jak i napisy :) Izus kazdy sie uczy cale zycie :) A Ty mimo tego ,ze jestes poczatkujaca to bardzo fajnie sobie radzisz :) Masz fajne pomysly i do tego piekne efekty powstaja :):) Milego Dnia Ci zycze :) Pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Twoje posty-tyle mądrości na raz! Dobrze, że Ciebie mam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Doniczki są przepiękne :) Super ten sposób z koronką! Dziękujemy za instrukcje jak zrobić, czuję że przyda się w przyszłości :))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne doniczki! Bardzo fajne DIY, na pewno skorzystam:D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. Ilove it:))))) dziekuje:))

    OdpowiedzUsuń
  13. podłączam się do poprzedniczek!z pewnoscią skorzystam z tak fantastycznego DIY!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pomysłowe doniczki, i eleganckie, i śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. fantastyczny pomysł ! a jeżeli chodzi o pędzle używam takich które mają nylonowe miękkie ( u mnie w odcieniu pomarańczowym) włosie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Izo , dołączyłam do obserwatorów , gdyż to co robisz zaczyna i mnie być bliskie , fakt od jakiegoś tygodnia , wciągnęło mnie tak że godzinami mogłabym zatracić się w dekupażu , Twe doniczki to światowa klasa , coś niepowtarzalnego , no będę musiała pogrzebać z przyjemnością w Twoich archiwach jeśli pozwolisz :)
    Miłego wieczoru życzę :)Ilona

    OdpowiedzUsuń
  17. Extra ! Ślicznie wyszły Ci te doniczki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne te jajka oraz donice ;) fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana rewelacyjny pomysł z tą koronką,zastanawiam się czy samo zamoczenie koronki w emulsji też nie dało by takiego sztywnego efektu xD a do transferu niestety nie mam żadnych druków i nie wiem gdzie szukać;/ chciałabym spróbować ,ale nie mam drukarki .Ostatnio zrobiłam tylko butelkę i doniczkę.Obecnie będę robić mniejszą doniczkę na szczypiorek ;-)Jutro zacznę ją wykańczac i pokażę Ci ją .To powiesz m swoim okiem specjalisty czy jest ładna ;-)
    Pozdrawiam i życzę dużo nowych pomysłów^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaori - ja myślę, że przyklejenie koronki wikolem do doniczki a potem pomalowanie jej farba akrylowa i pokrycie lakierem dałoby też fajny efekt. Z gipsem jest ten problem, że trzeba go kupic cały worek (fakt, że 5 zł kosztuje) ale trzeba potem cos robic z reszta, ja zakupuje własnie formy do odlewów i szukam inspiracji co robic z gipsem, to może byc pasjonujaca przygoda:)

      Usuń
  20. Witaj :) super pomysł z tymi doniczkami !!! Ja mam w planie udekorować ramki takimi koronkami, bardzo sie cieszę że tu zajrzałam!!! Pozdrawiam i zapraszam Basia

    OdpowiedzUsuń
  21. O jej ale piękne te doniczki po tym przeobrażeniu :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj
    Trafiłam na Twojego bloga przypadkiem buszując w sieci - no i bardzo mi się spodobało u Ciebie :)
    Jeśli mogę podpowiedzieć na temat pędzli do decu to najlepsze są mięciutkie nylonowe - dają piękną powierzchnię lakieru
    serdecznie Cię pozdrawiam
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  23. Prześliczne doniczki:)
    A o pędzlach nic nie wiedziałam... jestem samoukiem w tej dziedzinie i dzięki za te cenną informację;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczne doniczki. Bardzo fajny efekt, pozwolę sobie skorzystać z pomysłu... kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ, że pozostawiasz ślad w postaci komentarza...iszart