Ilość gości na stronie:

1 listopada 2012

meble shabby chic

Witam moich czytelników:)

Dziś chciałabym przedstawić meble mojego wykonania w stylu shabby chic. Bardzo podoba mi się ten styl. Zresztą - w moim starym domu w którym mieszkam - ząb historii wręcz narzuca mi umiłowanie staroci i pamiątek po przodkach. Tak więc łącząc miejsce w którym mieszkam ze stylem który mi się podoba - ubieram mój dom w meble shabby chic.

 Zapraszam na małą lekcję historii o tym stylu oraz na zdjęcia moich mebli...

 

Co to jest shabby chic*

Shabby Chic (czytaj: szabi szik) to termin, który stworzyła pani Rachel Ashwell. Napisała ona książkę pod tym tytułem i opisała w nim styl w dekorowaniu wnętrz, w którym głównym punktem jest dekoracja starymi, naznaczonymi zębem czasu przedmiotami. Zestawia się meble nowe z mocno zniszczonymi eksponując na pierwszym planie te drugie. Im bardziej zniszczony przedmiot tym lepiej. Najlepiej jest, gdy są to autentycznie stare przedmioty, ale przy ich braku dopuszcza się sztuczne ich postarzanie.
Dlatego wiele mebli postarza się przez specjalne przecierki, obdarcia, spękania, niedomalowania, nakładanie wielu warstw farb itd.
 
Terminem SHABBY CHIC - nazywa się także specjalna technika malowania kilkoma warstwami farby w taki sposób, aby spodnie warstwy farby były widoczne i wyglądały jakby prześwitywały wyglądając na starą, łuszczącą się powierzchnię.

Kolorystyka SHABBY CHIC to często jasne, rozbielone - tzw. pastelowe lub pożółcone odcienie. Złamane biele, szarości i wyblakłe róże i błękity, ale także pożółcone, wypłowiałe czernie i brązy. W Stanach Zjednoczonych kolorem dopełniającym, "mocno shabby chicowym" jest jasnoróżowy, przez co wnętrza wyglądają bardzo kobieco, cukierkowo, czasami jakby przesłodzone. Styl shabby chic jest stylem wyjątkowo kobiecym.

Dopełnieniem aranżacyjnym są często motywy różane, stare koronki i hafty, ornamenty na wszelkiego rodzaju tkaninach - pościeli, obrusach, poduszkach itd, dające przytulny nastrój wiejskiej posiadłości często nazywany COTTAGE STYLE (styl wiejski).

Shabby- oznacza stary, obdarty, zniszczony, podniszczony.

Chic- oznacza po prostu szyk. W moim wolnym tłumaczeniu to stary szyk.

Wikipedia podaje, że styl SHABBY CHIC wykształcił się historycznie jako elegancki styl w opozycji do słodkiego popularnego stylu tzw. POP Victoriańskiego. Po raz pierwszy termin ten został podany w "The World of Interiors magazine" w latach osiemdziesiątych XX wieku i stał się bardzo popularny w latach 90 w Stanach Zjednoczonych, szczególnie na zachodnim wybrzeżu (Los Angeles, San Francisco), mocno inspirowany śródziemnomorską kulturą Grecji, Toskanii i Prowansji.



  STARY STOŁEK JESZCZE NIEDAWNO WYGLĄDAŁ TAK:


ALE JEGO LOS ZOSTAŁ ODMIENIONY FARBĄ, TRANSFEREM I LAKIEREM. PAN PYSIACZEK PREZENTUJE NOWE OBLICZE STOŁKA...


WZÓR DO TRANSFERU ŚCIĄGNĘŁAM Z INTERNETU (bardzo fajny blog z grafikami - domnagorce.blogspot.com)


TU KOLEJNY MEBEL, WŁAŚCIWIE TO PIERWSZY JAKI WYKONAŁAM W TYM STYLU - KOMODA NA OBUWIE. KUPIŁAM JĄ ZA 100 ZŁ W KOMISIE MEBLOWYM, MIAŁA KOLOR DĘBOWY. A TERAZ JEST KOLORU PASTELOWEJ ORCHIDEI I MA PRZECIERKI (JAK TO W STYLU SCHABBY BYWA :)





 MOJE KOLEJNE DZIEŁO - ŁAWA. ZAKUPIONA W SKLEPIE Z MEBLAMI ZACHODNIMI. JEJ KOLOR TO BYŁ DĄB. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ WIDAĆ KAWAŁEK BLATU (NIESTETY NIE POSIADAM ZDJĘCIA CAŁEJ ŁAWY Z PRZED METAMORFOZY)


A TAK WYGLĄDA TERAZ

 TRANSFER (GRAFIKA ŚCIĄGNIĘTA Z INTERNETU (malowanykokon.blogspot.com - fantastyczny blog z grafikami, polecam )

PRZECIERKI


Mam nadzieje, że moje schabby chic-kowe meble się Wam podobają. Jeśli macie ochotę na lekcję tworzenia takich mebli - napiszcie - to stworzę instrukcję z akcesoriami i zdjęciami.

iszart


* tekst ze strony internetowej http://shabbychic.blox.pl/strony/shabbychic.html

21 komentarzy:

  1. ja też jestem zwolenniczką tego stylu :)) także swoje meble maluje :)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i nie tylko meble.....boazerię chyba też, prawda :)?

      Usuń
  2. Niee dosyc ,ze piekne meble to do tego masz kominek sliczny :) Sliczne pracochlonne prace :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. No to teraz wiem co to za schaby:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pracowita dziewczynka!
    Mebelki pięknie wykończone,Super!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Ci Rozalio:) Bardzo mi miło że Ci sie podoba, tym bardziej, że dopiero staruję z takimi pracami i każde słowo uznania przyprawia mi ochoty do działania dalej:)

      Usuń
  5. Taborecik wyszedł piękny:)
    Moja grafika prezentując się super! Fajnie, że z niej skorzystałaś jeśli chcesz mogę zamieścić info o twoim blogu u mnie pod grafiką?
    Bardzo zdolna i kreatywna z ciebie osób!
    pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie przeróbki, pięknie Ci to wychodzi!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie przerobiłas te meble. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo udane meblowe transformacje.:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Stary stołeczek prezentuje się znakomicie.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie mebelki mają dusze...Pozdrawiam alicia_63@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. sama widziałam na własne oczęta te piękne przedmioty...Iza zdolna, ciepła, pełna wewnętrznej radości osoba, zawsze służąca pomocą- Ogromne mi miło ze miałam okazje Cię poznać:)
    pozdrawiam Gorąco twoja cukierkowa Aga:)

    awilinska5@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Na fotkach same piękności, super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow - a poprzednio jak tu byłam nie widziałam mebelków. Są urocze i nasunęła mi się myśl,że powinnam przedstawić ponownie moją pracownię. Tak bardziej szczegółowo.Dzięki za inspirację. Dziękuję również za bardzo miłe komentarze, które pozostawiłaś na moim blogu. Jeszcze raz dziękuję i zapraszam ponownie, bo u mnie co rusz to coś nowego, zresztą tak jak u Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Your style is unique in comparison to other folks I have read stuff from.
    I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I'll just bookmark this blog.

    Also visit my web site: tusze

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mogę wyjść z podziwu patrząc na te transfery. Ja próbuję różnych technik i mam nadzieję, że w końcu uda mi się stworzyć choć jeden- nierozmazany, nieściągający farby transfer;))) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  16. czy możesz napisać jakiego lakieru używasz do lakierowania jasnych (białych) mebli, u mnie niestety lakier po czasie zrobił pożółkłą warstwę :(

    OdpowiedzUsuń
  17. o kurcze ale mebel, dla mnie efekt rewelacyjny !

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ, że pozostawiasz ślad w postaci komentarza...iszart